The Lama Tempel & the Tempel of Heaven

29 november 2019 - Beijing, China

Donderdag 28 november

Voordeel van vakantie...wakker worden op het ritme van de dag. Dus heeft deze pandabeer heerlijk uitgeslapen tot 9u. Nou moet ik wel zeggen dat ik ook niet vroeg ben gaan slapen...hihihihi...want ja, als je zo alleen op vakantie bent, dan is er niemand ‘savonds die naar al je stoere verhalen luistert...maar gelukkig doet het internet het hier prima! Dus heb ik nog lang kunnen appen! Hahahaha!

Ik slaap op een ruime kamer met 4 stapelbedden. Van deze 8 bedden zijn 5 gevuld. Een meisje komt uit Finland en de rest uit Azië. Het verschil is duidelijk te zien in welk gedeelte van de kamer wie zich bevindt...zeg maar...want Chinezen ruimen niets achter zichzelf op...#zooitje...hahahah!

Ik lig op het onderste bed met mijn voeten bij het raam. Ook hier hebben we een prachtig uitzicht! En om het nog meer eigen te maken, hang ik mijn fleece deken ‘s avonds bij het hoofdeinde rondom...#glampinggevoel...hahahah! Ik hou ervan! In eerste instantie schrok ik van het matras...ehum, mastrasje...welke maar letterlijk 3 cm dik is...je slaapt dus op een houten lattenbodem. Maar wonder boven wonder ...ik slaap als een echt pandabeer! Als een roosje!

FBEE3AD0-FE00-43FD-8FBE-628B6AC168B746D7E050-1088-49F7-B1EF-E3D2AE7990E295A4643A-40E6-4B80-BF45-BA9F34794CC7

Na mijn ontbijt ben ik met de metro eerst naar de dichtstbijzijnde Lama tempel gegaan. Deze  ligt in de Hutong (google maar eens). Een prachtige tempel waar veel Chinezen hun offers brengen, zoals fruit en bloemen, maar ook veel geld. Wat ik heel interessant vond waren de monniken, bijzonder om deze in het echt te zien....vooral als ze op Yeezies lopen...Hahahahah!

2C897C2A-B469-4C95-8E1A-260387883BEA

Na een uurtje er te hebben gelopen heb je alles wel gezien en ben ik met de metro verder naar het Midden van Beijing gereden om daar de Tempel of Heaven te bezoeken.

Nou hebben ze keurig overal plattegronden hangen, super handig, maar bergers een pijltje erop geplakt waar je op dat moment staat...dat resulteerde in een fikse wandeling toen ik uit het metrostation koos om linksaf te gaan....aan het einde van de middag en wederom een fikse wandeling kwam ik er achter dat de zuidelijke toegangspoort gelijk rechts van de uitgang van de metro zat...ach ja, laten we zeggen dat ik mijn wandeling voor die dag wel had gehad! Hahahaha!

AAC4F444-2BEA-43EB-B87B-1D39F30DD81C

76C12A1D-BB36-41D2-9060-B33651B4E1E6

Net na 17u plofte ik op mijn bed in mijn hostel. Pfffff...even mijn benen laten rusten. Na een uurtje werd ik wakker van mijn wekker. Zo weer even bijgetankt. Daarna kwam Tim me ophalen en zijn we gezellig uiteten geweest. Lekker bij kunnen kletsen. Op de terugweg nog even langs de supermarkt en daarna snel op bed! Morgen een relaxdagje. Ik ga met 2 meiden naar de bioscoop “Frozen 2” kijken.

Ik heb een kort filmpje gemaakt. (kijk bij video’s / sorry voor de kwaliteit).